Myynti: 010 328 4701 | Tekninen tuki: 010 328 4709


Mitä hyötyä pilvipalvelu tarjoaa?

  • Pilvipalvelu on joustava, automatisoitu ja ketterä. Tili ja sen resurssit ovat täysin tai lähes täysin käyttäjän hallinnassa reaaliaikaisesti, palveluntarjoajan asettamissa rajoissa. Pilvipalvelu on nopea ottaa käyttöön koska se ei vaadi toimenpiteitä palveluntarjoajalta ja se on jo valmiiksi internetyhteydessä eikä vaadi erillistä julkaisua.
  • Pilvipalvelu on skaalautuva. Edelliseen kohtaan liittyy myös se, että pilvipalvelut ovat reaaliaikaisesti skaalattavissa ja asiakas voi ostaa käyttöönsä juuri niin paljon resursseja, kuin tarvitsee. Resursseja voidaan tarvittaessa lisätä vain hetkellisesti, yleisimpänä esimerkkinä vaikkapa lippukauppojen nopea tarve lisäkaistalle uuden tapahtuman lippujen tullessa myyntiin, jolloin kauppa voi vaikkapa triplata tarvitsemansa resurssit vain hetkellisesti.
  • Pilvipalvelu on lähtökohtaisesti laite- ja ohjelmistovapaa. Eli palvelun käyttöönottaakseen ei tarvitse tehdä uusia laitehankintoja ja tai asentaa raskaita ohjelmistoja nykyisille laitteille, vaan palvelua pystyy halutessaan käyttämään esimerkiksi nettiselaimessa. Palvelusta riippuen osaan palveluista on kuitenkin olemassa erilliset, käyttöä helpottavat ja nopeuttavat ohjelmistonsa mitkä voi ladata ja asentaa omaan käyttöön.
  • Palveluun pääsee käsiksi mistä vain milloin vain. Esimerkiksi tiedostoja voi jakaa ja käyttää liukuvasti kaikilla laitteilla ja sijainnista riippumatta.
  • Pilvipalvelun tietoturva on usein jopa parempi, kuin yritysten sisäisessä infrassa. Etenkin pienemmillä yrityksillä harvemmin on pilvipalveluntarjoajia vastaavat resurssit panostaa tietoturvaan ja laitteistoon.
  • Tietojen hajauttaminen ja varmuuskopiointi tuo lisäturvaa. Yksi yleisimmistä ongelmista on tietojen ja ohjelmien oleminen vain yhdessä fyysisessä sijainnissa. Ja kun tähän yhteen laitteeseen tulee virhe, se hajoaa tai laite varastetaan, on kaikki tiedot kadonneet lopullisesti. Pilvipalvelu taas pitää tiedot hajautettuna, jolloin varmuuskopiointi on usein automaattista, eikä tietojen säilyminen ole enää yhden laitteen varassa.
  • Pilvipalvelu on resurssitehokas eikä vaadi ylläpitotoimia. Pilvipalvelun käyttäjän ei tarvitse huolehtia laitteiston ylläpidosta, päivittämisestä ja huoltamisesta – nämä kaikki kuuluvat palveluntarjoajalle. Palveluiden suhteessa matala hinta mahdollisestaan sillä, että yhdelle fyysiselle laitteistokokonaisuudelle voidaan määrätä ja jakaa useita asiakkaita jakamaan ylläpitokustannukset.

Pilvipalvelun hinta

Pilvipalvelun hinta koostuu useista eri osatekijöistä. Pitkälti kustannukset muodostuvat kuitenkin sen mukaan, mihin palvelua käytetään, millaisia integraatioita sen varaan on tarpeen rakentaa, paljonko palvelintilaa tarvitaan ja kuinka monelle pilvipalvelu yrityksestänne tulee arjessa käyttöön.

Autamme sinua palvelun käyttöönotossa

Tästä syystä tarjoammekin räätälöityjä pilviratkaisuja juuri sinun yrityksesi pieniin ja suuriin tarpeisiin, jonka vuoksi hinnoittelusta kannattaa kysellä lisätietoa ottamalla meihin suoraan yhteyttä. Näin ollen voimme antaa sinulle mahdollisimman tarkan hinta-arvion. Tutustumisen arvoisia ovat myös tarjontaamme kuuluvat kokonaisvaltaiset IT-palvelut, joihin lukeutuvat sekä räätälöidyt että valmiit pakettiratkaisut.

Hyötyisikö myös teidän yritys pilvessä olemisesta?

Ota yhteyttä, niin selvitetään!

Kimmo Haapavuori

Kimmo Haapavuori

Liiketoimintajohtaja

045 238 8028
kimmo.haapavuori@magiccloud.fi

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.