Uudistimme Magic Cloudin organisaatiorakenteen maaliskuussa 2025. Tavoitteenamme oli selkeä: halusimme nostaa asiakasfokusta entistä vahvemmin kaiken tekemisemme keskiöön.
Miksi uudistus tehtiin?
Organisaatiorakenne on perinteisesti sisäinen asia, mutta sillä on valtava merkitys arjen tekemisessä. Sen kuuluu mahdollistaa sujuva yhteistyö, kasvu ja kehittyminen sekä asiakkaidemme että asiantuntijoidemme näkökulmasta.
Uudistuksen ytimessä oli asiakas. Vain fokusoitumalla vahvasti asiakkaidemme tarpeisiin, voimme kehittää palveluitamme oikeaan suuntaan ja kasvattaa liiketoimintaamme kestävällä tavalla. Samalla halusimme tarjota omille asiantuntijoillemme mahdollisuuden keskittyä vahvemmin omaan osaamiseensa, erikoistua ja löytää urapolkuja Magic Cloudin sisällä. Ihmiset menestyvät, kun he pääsevät tekemään työtä, joka vastaa heidän vahvuuksiaan ja intohimojaan.
Uudistuksen yhteydessä kirkastimme myös esihenkilötyön merkitystä ja kirjoitimme auki jokaisen cloudilaisen roolikuvauksen, jotta jokainen meistä tietää, mikä on oma tehtävämme ja suuntamme.
Uusi rakenne
Tekniikan organisaatiomme rakentuu nyt neljästä tiimistä:
Palvelukehitys
Tiimin tehtävänä on kehittää Magic Cloudin palvelutarjoomaa ja teknistä kyvykkyyttä, jolla asiakkaidemme palveluita viedään eteenpäin. Tiimi vastaa myös palveluiden käytettävyydestä.
Asiakaskehitys
Tiimi keskittyy ratkaisemaan asiakkaiden teknisiä tarpeita. Sen vastuulle kuuluvat erityisesti suurasiakkaiden asiakkuudenhallinta, käyttöönottoprojektit sekä asiakkaiden kehitysprojektit.
Palvelutuotanto
Tiimi huolehtii asiakkaille tarjottavien palveluiden ylläpidosta, palvelunhallinnasta ja teknisestä tuesta. Tavoitteena on varmistaa, että asiakaspalvelu toimii tehokkaasti ja luotettavasti joka päivä.
PMO (Project Management Office)
Tiimin vastuulla on koko yrityksen kehityshankkeiden koordinointi ja projektinhallinta. PMO johtaa projekteja maaliin ja mahdollistaa työnohjauksen koko organisaation tasolla.
Tämä rakenne tukee sekä asiakaskeskeisyyttä että selkeämpää roolijakoa arjessa.
Mitä uudistus tarkoittaa asiakkaille?
Tärkein tavoitteemme on, että asiakkaamme kokevat palvelumme entistä parempana, johdonmukaisempana ja arvoa tuottavampana. Olemme rakentaneet asiakasrajapintaan uuden tiimin, jossa työskentelee joukko asiantuntijoitamme, joille asiakastyö on sydämen asia. Uskomme, että näin voimme palvella asiakkaitamme syvällisemmin ja pitkäjänteisemmin, samalla vähentäen muutoksia yhteyshenkilöissä.
Kevään aikana olemme myös kehittäneet mallia, jolla toimimme asiakkaidemme ympärillä organisaationa. Tämä tarkoittaa käytännössä yhdenmukaisempaa, jatkuvampaa palvelukokemusta ja parhaiden käytäntöjen hyödyntämistä kaikissa asiakkuuksissa. Vaikka kaikkea ei ehkä vielä näe ulospäin, kehitys jatkuu ja se tulee näkymään myös ulospäin.
Kohti parempaa asiakaskokemusta
Organisaatiouudistuksen ydin on yksinkertainen: haluamme panostaa asiakaskokemukseen ja asiakkaidemme tarpeiden täyttämiseen entistä paremmin. Emme ole valmiita, emmekä haluakaan olla – kehitämme toimintaamme jatkuvasti ja kuuntelemme asiakkaitamme herkällä korvalla.
Samalla haluamme varmistaa, että Magic Cloudin asiantuntijoilla on parhaat mahdolliset eväät onnistua työssään. Uskomme, että kun asiantuntijat viihtyvät ja menestyvät, myös asiakkaat saavat parasta mahdollista palvelua.
Jos sinulla on palautetta asiakkuudenhoitomallistamme tai toiveita yhteistyön kehittämiseksi – kuulemme siitä mielellämme. Asiakas on meille tärkein. ❤️