Magic Cloud & GDPR – FAQ
Pääseekö Magic Cloudin henkilöstö tarkastelemaan tai käsittelemään asiakasyrityksen henkilötietoja esimerkiksi asiakaspalvelu/helpdesk-toiminnassa tai tietokannan huoltotöiden yhteydessä?
Miten on varmistettu, että vain tietyt nimetyt yrityksenne henkilöt pääsevät käsittelemään henkilötietoja?
Henkilökunnan käyttäjätunnukset ja pääsyoikeudet poistetaan ilman viivytystä, kun henkilö ei enää työskentele Magic Cloudin palveluksessa.
Miten on varmistettu, että ulkopuolinen taho ei pääse käsiksi tietoihin esimerkiksi tietoverkon kautta?
Käyttääkö Magic Cloud alihankkijoita, joilla on mahdollisuus päästä tarkastelemaan tai käsittelemään asiakasyrityksen henkilötietoja?
Miten on varmistettu, että henkilötietojen tarkastelusta tai käsittelystä jää talteen lokitietoja tarkastelijasta ja tarkastelun kohteesta?
Onko henkilöstönne allekirjoittanut salassapitosopimuksen, joka kattaa asiakkaiden työntekijöiden henkilötiedot?
Miten henkilöstönne on koulutettu tietosuoja-asetuksen vaatimuksiin?
Onko Magic Cloudilta tulossa tietosuoja-asetuksen vuoksi esimerkiksi sopimusehtojen muutoksia tai ohjelmistopäivityksiä?
Ohjelmistojen osalta Magic Cloud seuraa jatkuvasti tietoturvallisuustiedotteita, julkaistuja tietoturvapäivityksiä ja haavoittuvuuksia sekä päivittää tarvittaessa käytössään olevia ja asiakkailleen tarjoamia ohjelmistoja.