Palvelinkeskuksemme tekninen kuvaus

Magic Cloudin tarjoamat pilvipalvelut toteutetaan Magic Cloudin fyysisesti Suomessa sijaitsevasta palvelinkeskuksesta. Palvelinkeskustila noudattaa Viestintäviraston 54B/2014M tärkeysluokan 2 mukaisia vaatimuksia ja täyttää konesaliliiketoiminnalle yleisesti asetetut vaatimukset. Vuokrattavat palvelinresurssit tuotetaan ilman kolmansia osapuolia.

Seuraavassa on luettelomaisesti kuvailtu osaa palvelinkeskuksen infrastruktuuriin liittyviä toteutuksista:

– Kahdennettu automaattinen jäähdytys
– Elektroninen kulunvalvonta
– Kahdennetut tietoliikenneyhteydet palvelinkeskuksesta internetiin
– Kahdennettu palomuuri
– Kahdennetut runkokytkimet
– Kaksi erillistä sähkökeskusta
– Sähkönsyöttö UPS-varmennettua
– Automaattinen diesel-generaattori pidempien sähkökatkojen varalle
– Automaattinen sammutusjärjestelmä
– Automaattinen hälytysjärjestelmä mm. seuraavista asioista:

  • Luvaton tilaan tunkeutuminen
  • Häiriö internetyhteyksissä
  • Häiriö ilmastointijärjestelmässä
  • Palvelinkeskuksen lämpötilan seuranta
  • Paloilmaisimen seuranta
  • Palvelinkeskustilan lukituksen seuranta
  • Sähkönsyötön seuranta
  • Kosteuden seuranta
  • Generaattorin seuranta
  • Sammutusjärjestelmän seuranta

Lisäksi:

  • Kaikki palvelinkeskuksessa oleva data on sijoitettu vähintään RAID-tasoiselle levynpinnalle.
  • Kaikki palvelinkeskuksessa sijaitseva data varmistetaan vähintään päivittäin.
  • Palvelinkeskuksessa on automaattinen palvelunestohyökkäysten torjuntajärjestelmä
  • Palvelinten ja muiden laitteiden sekä ohjelmistojen terveydentilaa seurataan erillisellä monitorointijärjestelmällä, jonka avulla mahdollisiin ongelmiin ja virheisiin voidaan pääsääntöisesti reagoida proaktiivisesti.
  • Magic Cloudilla on paikanpäällä teknisiä asiantuntijoita vähintään arkisin klo 7-16 välisenä aikana. Tämän lisäksi Magic Cloudin tekniset asiantuntijat tavoitetaan kriittisissä ongelmatilanteissa automaattisten hälytysten kautta 24/7.
  • Magic Cloud päivittää ja ylläpitää palvelinkeskuksessa olevia ohjelmistoja ja laitteita säännöllisesti. Esimerkiksi tietoturvapäivitykset asennetaan vähintään kuukausittain.
  • Magic Cloudin palvelinkeskuksessa on käytössä tehokas virusten ja haittaohjelmistojen torjuntamekanismi, joka toimii sekä yksittäisissä laitteissa että gateway-tasolla.