Päivä Magic Cloudilla markkinoinnin asiantuntijan silmin

kirjoittaja | heinä 14, 2023 | Blogi, Magic Cloud

Tervetuloa seuraamaan päivääni pilvipalveluyrityksen markkinoinnin asiantuntijana! Haluan jakaa teille päiväni kulkua ja kertoa, millaisia tehtäviä kuuluu päivittäiseen työhöni. Astutaanpa siis virtuaalisesti työpaikalleni aamun kynnyksellä.

Aamu alkaa yleensä noin 7.45–8.00 aikaan, ja ensimmäisenä ohjelmassa on tietenkin kahvinkeitto, mikäli kukaan muu ei ole sitä vielä keittänyt. Sen jälkeen siirryn työpisteelleni ja käynnistän tietokoneen.

Ennen varsinaisen työn aloittamista tarkistan Slack-viesteistä ja sähköposteista onko minulle tullut kiireellisiä tehtäviä tai tiedotteita. Teen toimenpiteitä niiden mukaan ja vastaan mahdollisiin viesteihin.

Seuraavaksi tarkistan kalenterin. Sen perusteella hahmottelen päivän aikataulun ja teen suunnitteleman. Tänään agendalla on useita mielenkiintoisia tehtäviä, kuten blogin kirjoittaminen, somepostaus, verkkosivujen metatekstien optimointi, uutiskirjeautomaatioiden analyysi ja tulevan kauden suunnitelman aloitus sekä brandbookin jatkojalostaminen.

Ensimmäisenä tehtävänä onkin tämän blogitekstin kirjoittaminen ja siihen liittyvän somepostauksen suunnittelu. Somepostaukseen ajatuksenani oli kuvata muutamia lyhyitä videoklippejä päivästäni, joista kokoan sopivan mittaisen kokonaisuuden.

Kun blogiteksti on valmis, siirryn seuraavaan tehtävään: verkkosivujen metatekstien optimointiin. Tämä tarkoittaa sitä, että muokkaan sivuston metatietoja, kuten otsikoita ja kuvauksia, parantamaan sivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Pyrin käyttämään avainsanoja strategisesti ja luomaan houkuttelevia kuvauksia, jotka houkuttelevat kävijöitä napsauttamaan linkkiä ja tutustumaan yrityksen tarjoamiin palveluihin.

Kolmantena tehtävänä on uutiskirjeautomaatioiden analysointi ja suunnitelman aloittaminen tulevalle kaudelle. Lähetämme säännöllisesti uutiskirjeitä asiakkaillemme ja potentiaalisille asiakkaille. Analysoinnin ja suunnitelmallisuuden avulla varmistetaan, että uutiskirjeet ovat tehokkaita ja relevantteja. Analysoin muun muassa sisältöjä, avauksia, CTA-painikkeita, ajankohtia ja aiheita.

Viimeisenä suunniteltuna tehtävänä on brandbookin jatkojalostaminen, mikäli siihen jää aikaa. Brandbook on yrityksen brändi- ja visuaalisen ilmeen ohjeisto, joka määrittelee esimerkiksi logon käytön, värit, typografian ja visuaaliset elementit. Olemme viime aikoina tarkentaneet muutamia asioita brändiin liittyen ja päivitänkin olemassa olevaa brandbookia sen perusteella. Ajan tasaisen ohjeiston avulla varmistamme, että kaikki markkinointimateriaalit ja viestintä noudattavat yrityksen brändiä. Tämä auttaa varmistamaan yrityksen yhtenäisen ja tunnistettavan ilmeen kaikissa kanavissa ja tilanteissa.

Päiväni päättyy yleensä noin klo 16 aikaan.

Kuten ehkä saatoit huomata, päiväni koostuvat monipuolisista tehtävistä, joissa pääsen hyödyntämään luovuuttani, analysoimaan dataa sekä kehittämään yrityksen markkinointia. Monipuolisten tehtävien myötä jokainen päiväni on erilainen.

Toivottavasti tämä blogipostaus ja alla oleva video antoi sinulle pienen käsityksen siitä, mitä markkinoinnin asiantuntijan päivään täällä meillä voi kuulua. Jos sinulla on kysyttävää tai haluat jakaa omia kokemuksiasi, kerro meille ihmeessä.

Kiitos, kun seurasit mukana!

💙:llä Anna

 

IT:n pelastajat #Pilvessä | Kerrospukeutumisella infra tietoturvalliseksi
Muista tietoturva joka tasolla. Heikoimman tason pettäminen voi tehdä kaikki muut kerrokset hyödyttömiksi.
IT-infrastruktuuri liiketoiminnan kulmakivenä
IT-infrastruktuuri liiketoiminnan kulmakivenä

Nykyään liiketoiminta ei ole enää pelkästään fyysisiä tuotteita ja palveluita, vaan digitaalinen läsnäolo ja teknologia ovat keskeisessä roolissa menestyksen saavuttamisessa. Yksi tärkeimmistä tekijöistä tässä digitaalisessa murroksessa on tehokas IT-infrastruktuuri....

#Pilvessä | Missä datan pitäisi asua?
#Pilvessä | Missä datan pitäisi asua?

Kimmon vieraaksi on saapunut Netchainin Heikki Paananen ja tässä jaksossa keskustellaan datan sijainnista. Yritysten data on yhä enemmän hajallaan ja toisaalta myös maailmantilanne on nostanut datan sijainnin monen yritysjohdon pöydälle. Mitä kaikkea yritysten pitäisi...

#Pilvessä | Tekoäly – hypestä liiketoimintahyödyksi
#Pilvessä | Tekoäly – hypestä liiketoimintahyödyksi

Tässä jaksossa Timo Haapavuoren vieraana on Fujitsun Senior Sales Lead Samuli Kunttu ja luvassa on keskustelua tekoälystä. Missä vaiheessa yritykset menevät erilaisten tekoälysovellutusten kanssa? Miten taklata tekoälyratkaisuihin liitettävät merkittävät kustannukset?...

<h6>Anna Perttunen</h6>
Anna Perttunen
MANAGED MAGIC CLOUD

Managed Cloud -palvelut kotimaisesta pilvestämme, jotta datanne on turvassa, pilviympäristö kustannustehokas ja tarpeisiin optimoitu.

YHTEYDET

Toimivat ja helposti hallittavat yhteydet ovat toiminnan edellytys. Jätä ne meidän huolehdittavaksi.

TIETOTURVA

Erilliset tietoturvapalvelumme vievät pilviympäristönne tietoturvan ylläpidon ja kehittämisen seuraavalle tasolle.

TÄSMÄISKUT

Täsmäiskuilla saatte asiantuntijan silmäparin pilven tärkeimpien osa-alueiden toimivuuteen.

AJANKOHTAISTA