Keskitetty lokienhallinta ratkaisuna estämään pitkät palvelukatkot

kirjoittaja | loka 8, 2021 | Blogi, IT:n kehittäminen

Hyvällä muutostenhallinnalla pystytään estämään palvelukatkot ongelmien ilmetessä. Yleensä suurin osa palvelukatkoista johtuu joko inhimillisistä virheistä, heikosti suunnitelluista muutoksista tai päivityksistä. Kun ongelmia ilmenee, tärkeintä olisi pystyä paikantamaan esimerkiksi väärä määritys ja todentaa se. Tämä kuitenkin on suuri haaste, sillä ongelman paikantamiseen voi kulua tunteja, vaikka itse korjaus saataisiin minuuteissakin tehtyä. Mitä pidempään ongelmaa etsitään, sitä kauemmin palvelut ovat pois käytöstä.

Miten parantaa ongelmien paikantamista muutostöissä?

Keskitettyä lokienhallintaa voidaan käyttää nimenomaan muutostenhallinta järjestelmänä. Hyvin rakennettuun ja suunniteltuun lokienhallinnan järjestelmään muutostyöt kirjautuvat automaattisesti ja ongelman ilmetessä voidaan katsoa mitä muutoksia kyseiseen aikaan on tehty. Tämä helpottaa huomattavasti ongelman paikantamista ja säästää aikaa, kun ei tarvitse kiireellisessä ja stressaavassa tilanteessa selvittää, mistä ongelma johtuu.

Esimerkiksi ongelmana voi olla, että reititys tai verkkoliikenne ei toimi oikein. Tässä tilanteessa voitaisiin suoraan katsoa lokienhallinnasta, että muutoksia on tehty palomuureihin tai kytkimiin juuri ennen kuin ongelma on alkanut. Ongelma pystytään näin paikantamaan ilman varsinaista vianselvitystä ja korjaus pystytään aloittamaan nopeasti.

 

Haluatko kuulla lisää keskitetystä lokienhallinnasta? Katso webinaaritallenne!
Magic Cloud on Kasvu Openissa TOP 60 -kasvuyritysten joukossa!
Taianomaiset pikkujoulut korkeuksissa!
#Pilvessä | Tekoäly – hypestä liiketoimintahyödyksi
#Pilvessä | Tekoäly – hypestä liiketoimintahyödyksi

Tässä jaksossa Timo Haapavuoren vieraana on Fujitsun Senior Sales Lead Samuli Kunttu ja luvassa on keskustelua tekoälystä. Missä vaiheessa yritykset menevät erilaisten tekoälysovellutusten kanssa? Miten taklata tekoälyratkaisuihin liitettävät merkittävät kustannukset?...

Miksi AI ei muutu hypestä liiketoimintahyödyksi?
Miksi AI ei muutu hypestä liiketoimintahyödyksi?

Viime ajat AI eli tekoäly on ollut meidän kaikkien huulilla. AI on varmasti tämän hetken merkittävin hype, jonka perässä ja nimissä haaveillaan, suunnitellaan ja tehdään projekteja, joilla pyritään kehittämään yritysten liiketoimintaa. Hetki sitten vielä tuntematon...

#Pilvessä | Energiatehokkaiden ohjelmistojen murros
#Pilvessä | Energiatehokkaiden ohjelmistojen murros

Uusi tuotantokausi starttaa ja paluun podcastin co-hostaajaksi tekee Kimmo Haapavuori. Kimmon vieraaksi on saapunut AtoZin toimitusjohtaja Mikko Leinonen.  Tässä jaksossa pureudutaan ohjelmistojen energiatehokkuuteen ja keskustellaan sen merkityksestä niin kuluttajan,...

<h6>Matti Väisänen</h6>
Matti Väisänen